Tuesday, October 8, 2013

Čišćenje četkica za šminku

Znam da ima dosta uputstava i različitih načina za čišćenje četkica, ali nije na odmet da podelim sa vama kako ja održavam i čistim svoje četkice za šminkanje. Već neko vreme koristim ovaj metod i u skorije vreme nemam nameru da ga menjam.

Verujem da većina vas ni ne postavlja više pitanje zašto je potrebno redovno čistiti četkice za šminkanje. Svi bi trebali da znamo da se na četkicama skuplja prljavština poput različitih ostataka šminke i mrtvih ćelija naše kože. Pored toga, na četkama ostaju ulja iz šminke koju koristimo (različitih pudera, senki za oči, rumenila itd.) pa se prljavština lako zadržava na vlaknima četkica, bilo da su ona prirodna ili veštačka. To može dovesti da neočišćena četkica bude leglo bakterija, a šminkanje istom može pospešiti pojavljivanje bubuljica i raznih drugih iritacija na koži lica. Naravno, prljavom četkicom se teže nanosi šminka i moguće je da se ne postigne željeni efekat. Recimo, ostaci neke senke za oči na četkici mogu oksidirati, što dovodi do toga da ti ostaci promene boju i dalje tako utiču na promenu boje senke koju želimo da nanesemo. Lično, meni najviše smeta kada zaboravim da operem četkicu za ajlajner. Stvarno je nemoguće naneti lepo ajlajner kada imamo zakorele ostatke od prethodnog korišćenja na četkici. Da ne pričamo o tome da stvarno ružno izgleda. Teško mi je da priznam, ali se u poslednje vreme često nalazim u ovoj situaciji. Nekako, uvek žurim kada se šminkam i izletim iz kuće čim završim šminkanje, a četkice ostanu da po par sati čekaju da ih očistim. 

Podsetnik za mene - Anja, prestani ovo da radiš! :)

U čišćenju četkica neizbežni pratioci su mi:

- bebi šampon  (Johnson's baby shampoo)
- maslinovo ulje (ekstra devičansko maslinovo ulje Ybarra)
- Perfex ubrusi

- mlaka voda
- ponekad asepsol

Prvo što uradim jeste da sipam malo maslinovog ulja na komad ubrus papira (toalet papira, ako nemam ubruse kod kuće). Onda uzmem četkicu koju hoću da očistim i prelazim njom kroz maslinovo ulje. Pokreti koje koristim zavise od vrste četkice koju perem. Recimo, ako perem četku za nanošenje rumenila, dok je perem koristim iste pokrete kao kad nanosim rumenilo - znači kružne pokrete. Ako perem četkicu za ajlajner, koristim pokrete kao da nanosim ajlajner na oko, znači ne kružne već zamislim da "crtam" liniju kao što bih to činila na oku. Razumete već... Kada se četkica dobro natopi maslinovim uljem, sipam bebi šampon na sredinu dlana i četkicom prođem kroz to par puta. Tek onda je stavim pod slabiji mlaz mlake vode i nastavim sa pranjem četkice i njenim ispiranjem. Uvek pazim da četkicu držim okrenutu na dole, tako da voda ne dolazi toliko do dela gde su vlakna četkice zalepljena. Time se, takođe, produžava rok trajanja četkice. Kada sam sigurna da je četkica dobro oprana, a to znači da ne vidim više u vodi koja se ispira znake šminke, stavljam je na peškirčić i puštam da se osuši na soboj temperaturi. Mali trik koji sam pokupila od jedne drugarice, jeste da uvek stavim nesto pod dno četkice, tako da ona stoji okrenuta vlaknima na dole. Mislim, ne bukvalno na dole, ali stoji iskošena tako da se onemogući oticanje zaostatka vode u metalni ili drveni deo četkice gde su vlakna zalepljena. Vidi se na slici ispod na šta tačno mislim... Kada se malo prosuše, volim da pređem prstima preko vlakna i da ih okretanjem i blagim stiskanjem vratim u početni položaj, pošto trenutno nemam torbicu za četkice koja bi mi koristila kao stalak za sušenje i održavanje oblika vlakana pri sušenju. Nekada kada baš mislim da mi četkica nije dobro očišćena, volim da na nju poprskam malo asepsola, kao dodatnu borbu protiv bakterija. Pogotovo na četkice za tečni puder... 

Eto, to je moj metod koji se pokazao kao poprilično dobar... Čekice ovako čistim bar jednom nedeljno, a ako se šminkam češće onda i par puta nedeljno.

U poslednje vreme čitam recenzije Allin sredstvu za čišćenje četkica (Allin makeup brush cleanser) i razmišljam da li da ga kupujem. Meni je potreban za svrhu čišćenja četkica za mešanje senki na očima, kada hoći brzo da očistim četkicu kako mi se ne bi dve boje pomešale previše. Recimo, ako na deo kapka stavljam svetlo braon boju, a na drugi deo tamniju braon. Nigde nisam pročitala vreme koje prođe dok se četkice osuše posle nanošenja ovog sredstva. Da li neko zna nešto o tome? I da li ga je neko koristio u ovu svrhu, da kažem u svrhu brzog i efikasnog čišćenja četkica, kako bi mogle da se koriste tokom jednog šminkanja? Da li postoji još neko sredstvo pored ovog koji bi imalo takav efekat?




Veliki pozdrav do sledećeg posta!

3 comments:

  1. Da, ja ovako cistim cetkice. Sada isprobavam allin, ali svejedno ova kombinacija sampon-ulje je odlicna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Javi mi kako ti se čini Allin, ako ti ne bude teško. Stvarno se baš razmišljam da ga uzmem! :)

      Delete
  2. Imas kod mene bas recenziju Allinovog cistaca. Ja sam ranije koristila bas ovaj tvoj metod jedino sto sam ja za susenje cetkica urolovala drsku i jedan list wc papira i onda povukla na dlaku tj u smeru dlaka i tako stisnula i izravnala dlaku i onda lepo okrenem naopako i ostavim u nekoj casi ili slicno. Samo... pocelo je da me smara to sa maslinovim uljem i oduzimalo mi je mnogo vremena da muckam, dovlacim flase, pa vracam, pa posudice i onda sam nabavila Allin. Njega naprskas, sacekas malo, isperes cetkice, ponovis i isperes i stavis na susenje. Sve cisti! Ja zadovoljna! :)

    ReplyDelete